fredag 27 januari 2017

En liten uppdatering av förra fredagens inlägg om poddar.

På flera ställen har det tipsats om att podden Skrivdrömmar är väl värd att lyssnas på. Den drivs av två aspirerande författare (Pia Lerigon & Johannes Vivers) som inte fått det där romankontraktet (ännu), men som har intresse och kunnande i överflöd. Jag har på kort tid lyssnat igenom alla tillgängliga avsnitt och är ganska såld.

 

Podden är tydlig, både till format och syfte, där finns en röd tråd och varje avsnitt utformas på ungefär samma vis. Strukturen känns lika trygg som i ”Skriv en bestseller”, men som lyssnare får jag snarare samma känsla som när jag lyssnar på ”Författarpodden”; att jag är den tredje tysta deltagaren i samtalet.

 

Har några poddar till som står på tur i lyssna-listan, tex Boktorsk, Writing Excuses och Skrivradion, och hoppas på samma sköna känsla där :)

 

Hoppas att ni får en trevlig helg allesammans!

4 kommentarer:

Sara sa...

Kul att höra att du gillar den, jag har funderat på att lyssna någon gång. Låter lite som en skrivblogg i podd-form. :-)

Annika sa...

Sara: Ja, precis så, en skrivblogg i poddform! :)

Marie: Mitt skrivliv sa...

Jag känner exakt samma sak inför Skrivdrömmar, du ringade in programmet på pricken med din beskrivning.
Trevlig helg!

Annika sa...

Marie; ja, det är så roligt att bli positivt överraskad av en podd :-)