måndag 23 januari 2017

Vecka 10, 6 766/31 966 ord.

Under veckan som gick skrev jag 6 766 ord, och manuset omfattar nu 31 966 ord totalt.

 

Det blev fem pass under veckan, om ca en timme vardera. Skrivandet går helt enligt planen, och jag tycker att det känns ovanligt stabilt det här. Jag är inte ens sugen på att rusa i väg och jobba långt ut efter nätterna, när klockan är nio stänger jag ner dokumentet och gör något annat i stället. Revolutionerande för mig!

 

Älskar mitt nya manus, men ärligt talat så längtar jag efter mina gamla. Bläddrade lite i dystopierna under helgen, kunde inte låta bli att se hur alla har det, och fast det nog låter lite märkligt så blev jag alldeles varm av att återse all den där texten som jag jobbat så hårt med.

 

Så, sammanfattningsvis; det går bra med nya manuset och jag älskar det, men ändå längtar jag efter mina dystopier. Det var bara det :-)


14 kommentarer:

Marie: Mitt skrivliv sa...

Oj så bra jobbat med begränsningen! Det är sådant som inspirerar mig 😉 Att du dessutom fått så mycket gjort på den tiden är toppen.
Tycker din saknad efter dystopin säger en hel del, det finns något där... har du några tankar på det manusets framtida öde? Bok två kanske, när den du jobbar nu blivit utgiven 👍🏻

Annika sa...

Har nog aldrig varit så produktiv innan, måste vara positivt att vila hjärnan ibland :) Funkar det bra för dig med din återhämtning?
Ja, jisses, NÄR den blir utgiven 😄😂 Dystopin får vila ett slag, när nuvarande manus är färdigt tänkte jag ge mig på att skriva dystopins bakgrundshistoria som roman, och då återkommer vissa favoritkaraktärer men i yngre tappning 😊

Elin Säfström sa...

Jag har ofta två (eller i undantagsfall tre) manus på g samtidigt. För mig funkar det fint att vila hjärnan från det ena och gå loss på det andra växelvis. Det är som det där med att det alltid går att klämma ned en efterrätt även om man är mätt. Alltså, när jag inte pallar med den ena manuset, så kan jag ändå ha lite ork för det andra.

Men det är jag det.

Kristina W sa...

Heja, heja Annika! Vad skönt att det känns bra för dig att våga sätta gränser för ditt skrivande :)

Annika sa...

Elin: jag har också växelskrivit lite, men fick ge upp pga rökt hjärna då jag inte kunde hålla isär allt längre. För mätt för efterrätt, skulle man kunna säga :-)

Annika sa...

Kristina: tack för pepp! :)

Bara hittepå sa...

Jag älskar att läsa böcker omlott, men att skriva aktivt på mer än ett manus funkar inte alls för mig heller. Däremot gillar jag att hoppa mellan kapitlen i det manus jag håller på med. När det kört ihop sig i kapitel 14 hoppar jag tillbaka och filar på ordvalen i kapitel 5 en stund tills jag vilat upp mig.

Så skönt att du trivs med din nya rutin.

Helena sa...

Härligt flow! Tack också för poddtips, bakom boken hade jag missat och gillar skarpt!

Sara sa...

Bra jobbat! Både med begränsningen och med produktionen. :) Kul att lusten finns där, för både pågående och föregående manus!

Annika sa...

Bara hittepå: Ja, kapitelhoppen kör jag fortfarande med, särskilt bra att ta till tycker jag, när man behöver reda ut något längre bak innan det går att köra framåt igen. Gillar din tanke att använda kapitelhoppen för att vila upp sig :)
Läsa omlott gör jag också i perioder, ibland läser jag lite i en bok, kände att det var bra men helt fel just då, och börjar på en annan i väntat på att den första ska kännas lite mer rätt.

Annika sa...

Helena: Bakom Boken är så skön tycker jag, liksom väldigt seriöst men ändå underhållande!

Annika sa...

Sara: Tack :) Har jobbat hårt för att komma in i lite skrivglädje igen :)

Eva-Lisa sa...

Tycker alltid det är så där. När man är mitt uppe i ett manus, saknar man ett annat lite, men man vet ju att man alltid har möjlighet att återvända till det man lagt undan :)
Skynda långsamt och ta det i den takt som känns bäst, då blir det bäst i slutet med :)

Annika sa...

Eva-Lisa: exakt, skynda långsamt. Och den där längtan efter det välbekanta är nog helt naturlig :)