fredag 3 februari 2017

Trevlig helg!

Vill inget särskilt idag, bara önska er en trevlig helg och visa några bilder. Jo, föresten, podden Writing Excuses är en ny favorit i lurarna. Korta avsnitt, mycket entusiastiska amerikanska författare, bra innehåll (tack för tipset, Bara Hittepå).


Det är inte helt kolsvart längre när jag går hem från jobbet om kvällarna. Liten skärva av dagen kvar bakom vattentornet blir ett mycket litet glädjeämne.
Samma kväll passerade ett flygplan förbi månen och lämnade en strimma rök över den mörknande himlen. Blev sjukt inspirerad av scenen, tyvärr fastnade stämningen inte på bild.
Igår på promenad; Så oerhört grinigt väder med snöfall i form av små isbitar, men ändå fint på något sätt. Här ett kallt träd.

10 kommentarer:

Carina Deckner sa...

Saknar verklig vinter

Marie: Mitt skrivliv sa...

Härligt, tack för poddtips! Behöver nåt kort men peppande 😄

Annika sa...

Moster C: Nu när det börjar ljusna lite är vintern faktiskt helt ok! Förstår att du saknar.

Annika sa...

Marie: Ja, där får man nästan en överdos med pepp :-D

Elin Säfström sa...

Tack både till dig och den kära Bara hittepå för poddtips! Och vilken vacker trädbild!

Annika sa...

Elin: varsågod för poddtips, och tack för bildberöm :)

Bara hittepå sa...

Åh så roligt att du gillade. :) De är ju lite väl hurtiga ibland, men överlag tycker jag det brukar vara intressant och en fördel med de korta avsnitten är ju att det går att välja ett ämne som passar i stunden.

Bra jobbat med manuset, förresten. Hurra för dig! :)

Annika sa...

Bara Hittepå: äskar den där överdosen av pepp! Mycket inspirerande :)
Tack för hurra!

Skriviver sa...

Vad kul att du hittat Writing Excuses! Det är en av mina favoriter också, de så otroligt mycket mer effektiva och fokuserade jämfört med alla svenska poddar jag lyssnar på. De försöker verkligen ge något lite mer konkret till sina lyssnare, och det gillar jag. Förra säsongen när de pratade om "elemental genre" lärde jag mig verkligen extremt mycket. Det brukar jag rekommendera till alla jag stöter på :)

Annika sa...

Skriviver: den är verkligen bra :)Tycker det är intressant att få ett annat perspektiv på skrivandet än det man får i de svenska poddarna. Gillar också hur de pratar som om vi som lyssnar är fullblodsproffs, men utan att göra det obegripligt.