måndag 13 februari 2017

Vecka 13, 2 420/44 112 ord.

Under veckan som gick producerade jag 2 420 ord, och manuset omfattar nu 44 112 ord totalt.

Det blev inte mycket gjort under veckan, vare sig med manuset eller något annat. Mannen var bortrest, jag hittade ingen tid till att sitta med texten, och hade dessutom förlagt all lust till att skriva i en mörk vrå någonstans.

Under helgen var fyraåringen mer än lovligt febrig. Det är alltid jobbigt när liten är sjuk, men det passade mig ändå helt perfekt att ägna tid åt att mysa i soffan. Vi kollade på youtube en hel del, och mest av allt på musikvideos.

Barnet gillar den här, och jag kan inte annat än imponeras av att så många människor nördade ihop så totalt! (Vi gillar Mulan-tjejen mest; ”Mamma, flickan kan dansa!”)

Jag tittade på den här ganska många gånger. Barnet tycker den är helt okej fast det inte är någon som sjunger, och jag älskar den. Vore jag filmskapare skulle jag se till att genast ordna en mycket svulstig kärleksscen och smacka in den här versionen av Take on Me som filmmusik! (Hittade den efter ett tips hos Amanda Hellberg.)

Tidigare nördade vi ihop över den här. Mannen, som är trummis, klarade mugg-grejen med en gång. För mig, som inte är trummis, tog det (ehem) något längre tid, men jag kunde åtminstone sjunga sången. Fyraåringen var omväxlande upprymd och förbannad hela kvällen. Efter mycket övande klarar jag nu av att sjunga och takta med mugg, samtidigt. Känner mig märkligt nöjd och stolt över det.

Nog om detta, jag hoppas intresseklubben antecknade, och så kör vi igång en ny vecka!

4 kommentarer:

Elin Säfström sa...

Haha! Intresseklubben HAR antecknat:) Mycket spännande att få en inblick i hur ni tillbringar er sjuktid i soffan. Själv får jag se på Babblarna. Och Babblarna. Och så Babblarna, så klart.

Annika sa...

Elin: Ja jisses, Babblarna! Dom har vi tack och lov lämnat bakom oss, men tyvärr ersattes det av Oggy och Kackerlackorna. Jag gillar inte, men den lilla personen i familjen tycker att det är mycket underhållande :)

Eva-Lisa sa...

Det finns ju inga nackdelar utan fördelar och vice versa ;)
Nu fick du ju ägna dig åt lite nya aktiviteter också som det verkar och sådana ger ju alltid erfarenhet :)

Annika sa...

Eva-Lisa: Haha, ja, youtube-sunk under vab KAN faktiskt få igång hjärnan om inte annat :)