fredag 10 mars 2017

En helg med Korpringarna.

Ser ut att bli en väldigt fin helg, vilken tur då att jag är förkyld. Det blir nog ännu en helg i horisontellt läge, men jag har gott sällskap av boken jag läser just nu. Är 150 sidor in i Odinsbarn (del 1 i Korpringarna) av Siri Pettersen. Hittills känner jag mig lite golvad, herre GUD vilken bok. Under den här skrivpausen hade jag som mål att läsa i någon annan genre än de jag brukar skriva i, och man kan säga att experimentet var lyckat. Känns otroligt lyxigt att jag även har de andra två delarna hemma i bokhyllan!

 

Trevlig helg allesammans!

8 kommentarer:

Elin Säfström sa...

Nämen, åh! Nu blir jag än mer sugen på dessa böcker! Trevlig helg och läsning, Annika!

Annika sa...

Elin: Ja, alltså det är liksom så mäktigt gjort. Med brasklapp för att jag bara är 150 sidor in vill jag bara säga LÄS :-)

skrivalasaleva sa...

De här böckerna hyllas av så många, och jag drar mig för att läsa dem bara för att jag tycker omslaget är så läskigt på Odinsbarn - och lite även på de andra två. Omslag är viktiga för mig (vill inte äcklas av dem t.ex.) och om omslaget speglar innehållet på något otäckt sätt är det kanske inte någon bok för mig. Är förstås nyfiken på vad du tycker om denna och de andra sedan. :)

Annika sa...

Skrivalasaleva: ja, omslaget är aningens vidrigt, det håller jag med om, så här en liten bit in i läsningen har det fått en lite annan symbolisk innebörd (här är jag kryptisk för att inte spoila :-) Ska se om jag efter läsningen gillade nog för att klara av att skriva om det :)

Marie: Mitt skrivliv sa...

Åh vad jobbigt att vara sjuk! Men du verkar kunna spendera den tiden också på bästa sätt. Har aldrig hört talas om boken eller serien du läser, men jag vågade ju testa Middagsmörker och gillade den, så kanske vågar jag ta ut svängarna ännu mer 😄 Ha en vilsam och skön helg!

Annika sa...

Marie: Ja, alltså det finns en gräns för hur mycket horisontell man orkar med att vara :) Jag läser nästan aldrig fantasy, men är helt såld, måste betyda att det är bra :)

Skriviver sa...

Åh! Odinsbarn!! Min bästa läsupplevelse förra året, eller förrförra kanske det var. Jag kan nog nästan lova att du inte blir besviken på resten. Andra boken är också väldigt bra, typ JÄTTEbra, och den tredje levererar också en helt suverän historia. Jag tycker att en av hennes stora styrkor är just hur hon rullar upp berättelsen, den stora, bakomliggande berättelsen, och den blir ju bara bättre och mer spännande ju längre in i den man kommer. Helt lysande berättande, helt enkelt. Sedan gillar jag ju karaktärerna också, men för mig som normalt sätt mest bryr mig om karaktärerna och inte så mycket om storyn, var det en fantastisk känsla att verkligen bry mig om storyn nästan mest av allt i de här böckerna. Ja, jag älskar dem helt enkelt. Hoppas att du också kommer fortsätta göra det igenom alla tre :)

Annika sa...

Skriviver: å vilket positivt omdöme, nu blir jag ännu mer sugen på att läsa vidare :) Hörde att det blir norsk film av dem rätt snart, förstår inte hur jag ska kunna titta, har så tydliga bilder av hur alltsammans ser ut! Fantastiskt egentligen hur författaren med bara några enkla pennstreck skapat en sådan miljö och handling, det ser så lätt ut (vilket nog betyder att det var skitsvårt).